Pottermore

HÄJ! Jesus vad trött jag är. Har varit en lång men händelserik dag! Drog in till stan imorse, och fick sällskap i form av Patricia och Emil, sen tog vi en liten läsk på stan sen drog jag till ams och hade ett möte. Mycket givande. Efter mötet fikade vi med Linn och morbror Janne! Cyklade hem från kyrkbacken ikväll. Helt totalt det absolut drygaste jag gjort. Jag erkänner, jag gick av cykeln i backen vid parken, men sen trampade jag fan på ända upp till mig. Det är inte så långt jag vet, men det lutar fan bra mycket heela vägen hem. Men nu är jag hemma :) Lite svettigare och lite smalare. (LOL)

Som ni alla vet, eller ja, några av er vet, eller.. kanske inte.. men det finns numera en sida on the interwebs som heter Pottermore. Skapad av J.K. Rowling och co, och är en sida för Harry Potter fans att samlas och leka :) Jag förtår inte varför inte alla är lika stora fans som jag är! Amanda tycker jag är den största nörden på jorden, och OK, det kanske jag är, men JAG ÄLSKAR HARRY POTTER! Jag tycker både filmerna och böckerna är helt fantastiska, fantasifulla, mystiska, magiska, underbara! Och det är konstigt för mig att inte alla tycker så :P

Iallafall.. Pottermore kommer att öppnas i oktober, MEN! Några få lyckliga människor (ca 1 000 000) har fått "early access" för att hjälpa till att bygga upp siten och allt och jag är en av dessa :) På sidan får man leta skatter och föremål, böcker och trollkarlskort - genom de olika kapitlen i Harry Potter böckerna. Sen sorteras man in i elevhem (Jag hamnade såklart i Slytherin!) Haha.. och sen får man samla poäng till sitt elevhem genom att brygga potions och utföra trollformler. Låter helt jätte barnsligt när man skriver det såhär, men jag tycker det är fantastiskt :)

Det BÄSTA med Pottermore är att J.K. Rowling är superdelaktig i sidan och lägger ut massa texter om Harry Potters värld och detaljer som man aldrig fått veta i böckerna och filmerna.

Jaja, jag kanske är besatt. Jag kanske är en nörd. I DON'T CARE! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0