"Alkohol konserverar allt utom värdighet och hemligheter!"

Så har en tysk TV farbror sagt en gång och jag instämmer fullt och heligt! Har precis varit på Stopet. I en timme. Så länge klarade jag av att vara där. Man kan inte ens kalla det för krogbesök, jag ser det mer som att jag gick vilse på min kvällspromenad! :D

Jag vet inte vad det är med mig, men jag kan inte dricka. Inte så att jag blir dum i huvudet av det (ev. debattbart), eller att jag deckar eller spyr eller så (vänligen bortse från tidigare händelser) - men det är inte därför iallafall som jag inte kan dricka. Jag tycker helt enkelt inte att det är kul att bli coco bananas i skallen. Det kanske beror på mitt kontrollbehov. Sen blir jag bara att må dåligt. Tycker det bränner i hela min kropp när jag dricker. Sen hinner jag bli bakis innan jag knappt kommit in på krogen. Och dagen efter ska vi inte tala om..

Nej, jag må vara den tristaste personen i världen, men jag förstår att man måste vara klapp kanon för att kunna gå på krogen, för attv överhuvudtaget palla! Jag har inte druckit en droppe idag och då ser man ju ALLT! Det var så sjukt trångt och folk blir förbannade och skriker på varandra, ramlar över stolar och slår ut glas över borden, står och gnuggar sig själva mot varandra på dansgolvet och slöddrar när de försöker säga nått halvintelligent. Att folk gör sig i ordning och sminkar sig hemma så himla noga innan de drar på krogen har egentligen ingen poäng, för såfort du kommer in så svettas du och slutar bry dig - men som sagt, du är snygg när jag är full! :)

Nej, jag menar inte att vara anti på något vis. Men om det var jag som satt dagen efter och inte kom ihåg vad jag gjort, vad jag sagt, hur många öl jag spillt ut eller vem jag nästan brände i ansiktet med cigaretten så skulle jag dö av skam. Är det ens värt det? Det är nog vid den gränsen jag kommit. Att jag inte tycker att det är värt det.
Att sitta en grupp människor och bli lite lagom salongsberusade är en helt annan femma! Då är det trevligt, folk slappnar av och framförallt - man kommer ihåg sig själv dagen efter! Jag säger inte att alla är sådär - spilliga och härjiga. Men av de som går på krogen sådär frivilligt och trängs så är det nog 70/30 :)

Nej, jag är väll en jävla nörd, en torrboll som hellre sitter vid datorn. Och jag önskar jag kunde vara lite som de ovannämnda, lite lagom härjig och halvsluddrig. För det måste ju vara kul, att vara så, eftersom folk gör det om och om igen. Men jag lär väll acceptera att jag inte är det.

Önskar att alla fick se sig själva på film när de är sådär, apkalas. Men det är ju kul! Så låter det iallafall dagen efter när folk sitter och säger: Ååh jävlar vad full du var igår! Sen skrattar alla högt och själv sitter man och bryr sig knappt FÖR MAN KOMMER INTE IHÅG DET SJÄLV! Och det man inte minns har aldrig hänt, ellerhur?

Nä, jag lämnar över kroglivet till er andra, så hoppas jag att nån fortfarande vill umgås med mig nån gång fast jag är en torrboll :)

P.S Det där med hemligheter som tyskgubben sa, det stämmer! Fick höra massa smaskiga saker under den där lilla timmen jag var på krogen ikväll. Det minns då jag imorgonbitti iallafall! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0