Twilight

Jag visste inte vilken kategori jag skulle spara detta i. Äventyr? Drama? Fantasy? Jaja, skitsamma, I LOVE TWILIGHT! Jag gör verkligen det. Älskar dialogerna, älskar monologerna, älskar konceptet, älskar karaktärerna, älskar hela fiktiongrejen, love, love, love it! MEN! Stort men.. jag har some issues med Twilight, som jag får lov att bortse ifrån när jag ser filmen :)

OK om man tror på kärlek vid första ögonkastet.

OK om man kan bli blixtförälskad i någon fort och kanske gör saker utan att tänka efter.
MEN! Det finns ju faktiskt en gräns, även om det är fiktion och på film. Men hoho?! Bella och Edward träffas kanske tre, fyra gånger. Sammanlagt 10 minuter (och då menar jag inte 10 minuter av filmen!) De känner en stark attraktion till varandra, och jag kan förstå om Edward känner att Bella är "his only reason for living" för han är inte på riktigt, alltså - han är inte en människa. Så han får känna så för mig, efter så kort tid. Men att Bella redan efter tre ögonkast på grabben säger att hon är "afraid to lose him" och inte kan leva utan honom BLOWS MY MIND! Kom igen tjejen, han kan ju vara kvinnomisshandlare eller vad som helst. Lite reality behövs här känner jag :)

Iallafall, sedan får man ju se att de umgås mycket och verkligen lär känna varandra. DÅ kan jag förstå om de skulle bli kära och känna att de inte vill leva utan varandra. Men att säga till någon man träffat i en kvart att man inte vill förlora dom - hallå!? :)

Jaja. Det är bara början av första filmen jag känner såhär, sen är det som bortblåst. Underbar film! Skitbra skådespelare, skitbra manus, lagom mycket action och strålande bra gjord! Älskar filmer som ser ut som de dragit ur all mättnad ur och allt bara är grått! Härligt :)

5 av 5 möjliga. Ofcourse. Slänger in trailern nedanför MEN, jag hatar trailers. Man får i princip se hela filmen tycker jag. Iallafall the big events! Så se den på egen risk! :) Jag brukar se några sekunder i börjar. Det brukar räcka för att känna om man vill se filmen eller inte :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0