Red Riding Hood



Uppenbarligen så finns det flera versioner av den här filmen. Eller snarare, två olika med olika slut! Jag såg den ena och alla andra verkar ha sett den andra, så jag tänker inte berätta hur den slutar :) Tydligen så finns det en bioversion och en director's cut, och den sistnämnda är den jag tänker tala om OCH rekommendera, för slutet i den tycker jag är MYCKET bättre.

Anyway.. På tyckomfilm.se beskrivs filmen som följer:

"I "Red Riding Hood," spelar Amanda Seyfried Valerie, en ung vacker kvinna som slits mellan två män. Hon är kär i en outsider, Peter, men hennes föräldrar har planerat att hon ska gifta sig med den rika Henry. För att slippa skiljas åt planerar Valerie och Peter att rymma tillsammans när de får reda på att Valeries äldre syster tidigare blev mördad av vargen som stryker omkring i den mörka skogen som omger byn. I åratal har folket haft en orolig vapenvila med odjuret genom att varje månad ge varelsen en offergåva i form av ett djur men under en blodröd måne har vargen höjt insatserna genom att ta ett mänskligt liv. Hungriga på hämnd tar folket kontakt med varulvsjägaren, Father Solomon, som ska hjälpa dem att döda vargen."

Jag kunde inte sagt det bättre själv :)
Jag tyckte verkligen om den här. Älskar filmer som är såhär - lite saga, magik, kärlek, action, drama, fantasy, äventyr.. Amanda Seyfried gör verkligen rollen som Valerie kanonbra. Hon är bedårande vacker och jag vet inte vad det är med henne, men jag gillar hennes röst :) Älskade henne i både Mamma Mia!, Dear John och Mean Girls. Lätt topp tio i min lista av kanonbra skådespelare!


Se den här! Och se den versionen jag har sett, Director's cut that is :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0